۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۵۹

عرضه اشعار عاشقانه لورکا، هیور، لنگستون، پره‌ور و بی‌کس در نمایشگاه کتاب

عرضه اشعار عاشقانه لورکا، هیور، لنگستون، پره‌ور و بی‌کس در نمایشگاه کتاب

تعدادی از عناوین مجموعه شعرهای عاشقانه‌های جهان از شاعرانی چون لورکا، هیور، لنگستون، پره‌ور و همچنین مجموعه اشعار عاشقانه شیرکو بی‌کس برای انتشار و عرضه در نمایشگاه کتاب تهران، توسط انتشارات سرزمین اهورایی آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات سرزمین اهورایی که به انتشار کتاب‌های شعر اشتغال دارد، تعدادی از عناوین تازه خود را همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران منتشر و راهی بازار می‌کند. یکی از این کتاب‌ها، «عاشق شدن در ساعت 25»‌ نام دارد که گزیده‌ای از اشعار عاشقانه شیرکو بی‌کس شاعر کردزبان است.

این اشعار توسط فریاد شیری از میان 7 کتاب شعر بی‌کس انتخاب و از کردی به فارسی ترجمه شده‌اند. علاوه بر اشعار، این کتاب حاوی یک مصاحبه با بی‌کس است که توسط شیری انجام شده است. این کتاب یکی از عناوین جدید مجموعه «عاشقانه‌های شعر جهان» خواهد بود که پیش از این عناوینی از آن راهی بازار نشر شده است.

از کتاب‌های دیگری که قرار است در قالب این مجموعه توسط این ناشر چاپ شوند، می‌توان به عاشقانه‌های گیوم آپولینر اشاره کرده که توسط محمدعلی سپانلو ترجمه شده است. این کتاب با عنوان «عشق و شب‌های پاریس» چاپ خواهد شد. «عشق ستاره درخشان است» عنوان عاشقانه‌های لنگستون هیوز است که با ترجمه علیرضا بهنام به چاپ خواهد رسید. عاشقانه‌های ژاک پره‌ور هم قرار است با عنوان «سرود مردی که دوستت داشت» با ترجمه سپهر یحیوی در این مجموعه به چاپ برسد. به علاوه عاشقانه‌های محمود درویش با عنوان «ریتا... عشق و یاسمن» و ترجمه موسی بیدج و عاشقانه فدریکو گارسیا لورکا هم با عنوان «ستاره عاشق پیشه» و ترجمه رضا معتمدی از دیگر عناوین این مجموعه هستند که در نمایشگاه کتاب تهران ارائه خواهند شد.

اما در میان مجموعه‌اشعار شاعران ایرانی که انتشارات سرزمین اهورایی برای چاپ آماده می‌کند، نام «پاییز در بزرگراه» سروده محمدعلی سپانلو دیده می‌شود. همچنین قرار است مجموعه‌ای از منتخب اشعار این شاعر با عنوان «ترانه بلوار میرداماد» به همت این ناشر به چاپ برسد. گزیده اشعار رضا براهنی و شمس لنگرودی، مجموعه شعر «من یک دوزیستم» از علی صالحی بافقی، «ط» از سمیه طوسی و مجموعه ترانه «نگرانت می‌شم» از میثم یوسفی هم از دیگر کتاب‌های شعری هستند که قرار است از شاعران ایرانی چاپ شوند. از میثم یوسفی علاوه بر مجموعه ترانه‌اش، یک مجموعه نثر ادبی نیز با عنوان «خاطرات منتشرنشده یک بازنده خوشحال» به چاپ خواهد رسید.

همچنین قرار است کتاب «هفتاد گل زرد» شامل مجموعه منتخب اشعار علی باباچاهی به همراه بخش تحلیل اشعار این شاعر با عنوان فرعی «باباچاهی در وضعیت دیگر» اثر محمد لوطیج به چاپ برسد. 

مجموعه اشعار رضا براهنی ، شمس لنگرودی ، مجموعه ترانه های محمد صالح علا و کتاب پریدن با یک بال از همین هنرمند نیز در این انتشارات در دست تولید است که احتمالا به نمایشگاه خواهد رسید. 

کد خبر 2276105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha